021-91090598
تهران - ساوه، شهرک صنعتی زاویه
تهران - ساوه، شهرک صنعتی زاویه
021-91090598

کاربرد گرانول نایلون و انواع آن

کاربرد گرانول نایلون و انواع آن

حل مشکلات زیست محیطی و بازیافت ضایعات از اهدافی است که بسیاری از شرکت‌‌ها آن‌ را در برنامه خود قرار می‌دهند. شاید جالب باشد که بدانید، کاربرد گرانول نایلون و تولید آن بسیار در این مسیر کمک کننده بوده است. این گرانول در تولیدات صنعتی جزو پرمصرف‌ترین مواد محسوب می‌شود. برای درک بهتر از این ماده اولیه در مورد انواع، کاربرد و نحوه خرید صحیح آن اطلاعاتی را برای شما ارائه می‌‌دهیم. همچنین برای داشتن یک روند تولید به‌صرفه و با کیفیت پیشنهاد می‌شود که ما را در این مقاله همراهی کنید.

 

گرانول نایلون چیست؟

گرانول نایلون شفاف
گرانول نایلون چیست؟

گرانول نایلون فرم گلوله‌ای دارد. از‌آن‌جایی‌که از مواد دسته دو برای تولید آن استفاده می‌شود، صرفه اقتصادی دارد. بسیاری از تولید‌کنندگان گرانول سعی دارند که به هدف حفظ محیط زیست نیز به این کار دست یابند. همچنین میزان ضایعات پلاستیکی روز‌به‌روز در حال افزایش است و استفاده کردن از آن‌ها برای تولید محصول کاربردی عاقلانه است. در واقع شکل دانه‌ای گرانول باعث برطرف شدن مشکلات تنفسی در صنعت می‌شود؛ زیرا حالت پودری مواد اولیه خطرناک هستند.

 

نحوه تولید گرانول نایلون

این گرانول از طریق 2 روش تولید می‌شود. رشته‌ای و خشک که نحوه تولید برای هر دو آن‌ها با مواد پلاستیکی و مذاب کردن است. علاوه‌بر این، روش گرانول خشک شباهت زیادی به کیفیت گرانول نایلون درجه 1 دارد. اگر این محصول مستقیما با استفاده از مواد پتروشیمی تولید شود، گرانول نو نامیده خواهد شد. همچنین کیفیت آن بهتر از دیگر گرانول‌هایی است که تولید آن‌ها با کمک ضایعات انجام می‌شود.

تفاوت شیوه تولید برای گرانول نایلون رشته‌ای و خشک مربوط به فرآیند و دستگاه‌ تولید گرانول در مراحل تولید است. در واقع در هر دو روش تولید پلاستیک ذوب می‌شود. سپس وارد دستگاه‌ها و فیلترهای مخصوصی خواهند شد که محصولشان گرانول مورد نظر خواهد بود. طراحی‌های این ماده پلیمریبه شکلی است که کاربرد گرانول نایلون در موارد خاص را برای مشتریان حاصل نماید.

 

انواع گرانول نایلون

انواع گرانول های نایلون
معرفی انواع گرانول نایلون

گرانول‌های تولید شده بنا به مصرفی که برای آن‌ها در صنعت وجود دارند، دارای انواع مختلفی هستند. همچنین شکل این گرانول‌ها به تولید‌کنندگان حق انتخاب بیشتری را می‌دهد. در واقع بسیاری از صنایع اقدام به خرید گرانول نایلون می‌کنند تا از کاربرد گرانول نایلون به عنوان ماده اولیه در صنایع مختلف بهره ببرند. در ادامه به انواع این محصول اشاره شده است:

گرانول های پلی اتیلن

این نوع ماده پلیمری به 3 شکل تولید می‌شود، پلی اتیلن در نوار تیپ کاربرد زیادی دارد. همچنین نوع سنگین گرید بادی نیز به شکل رشته‌ای و شفاف تولید می‌شود. کاربرد گرانول نایلون به فرم پلی اتیلن بیشتر در لوازم مربوط به تولید توالت، نخ و طناب پلاستیکی است. علاوه‌بر این، در تولید کیسه هایی که از جنس پلاستیک هستند، مصرف می‌شود.

 گرانول های پلی پروپیلن

گرانول پلی پروپیلن دارای کاربرد متنوعی هستند. در واقع براساس نیاز بازار اقدام به تولید کردن این نوع گرانول نایلون شده است. شرکت‌هایی که در تولید قالب تزریقی، نخ و الیاف فعالیت دارند، بیشتر تمایل دارند تا خرید گرانول نایلون را انجام دهند.

گرانول های پی وی سی

این نوع گرانول اهمیت زیادی را در بسیاری از صنایع دارد؛ زیرا پی وی سی یکی از پر‌مصرف‌ترین پلاستیک‌ها است. در واقع کیفیت گرانول نایلون در شکل pvc مورد استفاده تجهیزات مرتبط به پزشکی، شلنگ، پنجره‌ها هستند. دلیل اصلی کاربرد گرانول نایلون به علت تغییر و استحکام این محصول می باشد. در واقع گرانول پی وی سی در برابر بسیاری از ضربه‌ها، شدت نوری که از آفتاب ساطع می‌شود، دوام دارد.

گرانول های ای بی اس

گرانول ای بی اس ویژگی‌هایی همچون قابلیت شکل‌گیری دلخواه، مقاومت بالا را دارد. همین موضوع کاربرد آن را در برخی صنایع افزایش می‌دهد. در واقع در صنایع برقی، مکانیکی بیشترین کاربردهای گرانول نایلون در نوع ای بی اس است. همچنین برای صنعتی مثل مبل، برخی قطعات مورد نیاز در بدنه‌های خودرو نیز مصرف می‌شود.

گرانول های پلاستیک

در بسیاری از صنایع مهم وجود مواد اولیه مناسب کیفیت تولید را افزایش می‌دهد. به‌همین‌دلیل است که گرانول پلاستیک در قطعات مرتبط با ماشین‌آلات استفاده زیادی دارد. به‌دلیل‌این‌که گرانول پلاستیک در صنایع پتروشیمی تولید می‌شود، برای مواقع فرم دادن محصول کاربردی است.

گرانول های بازیافتی

این شکل از گرانول بیشتر به‌دلیل صرفه اقتصادی که ایجاد می‌کند، مورد استفاده قرار گرفته است. برای تولید گرانول بازیافتی نیاز به مواد پلاستیکی که دور انداخته می‌شوند، وجود دارد. به‌همین‌دلیل آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به برش‌های کوچک تبدیل خواهند شد. در واقع مصرف مجدد از مواد پلاستیکی و حفظ محیط زیستی باعث تولید بالای آن شده است.

تمامی انواع گرانول‌ها نقش مهمی را در مصرف کردن مواد پلاستیکی که دور ریز آن‌ها افزایش یافته است، دارند. به‌همین‌دلیل انواع مختلف این گرانول نایلون برای تهیه مواد اولیه صنایع مهم تلقی می‌شود. این امر دلیل مهمی برای توضیح دادن نمونه های مختلف محصول مورد نظر و کاربرد گرانول نایلون و کاربرد گرانول بازیافتی در انواع مختلف است.

 

کاربرد گرانول نایلون

گرانول سفید نایلون
کاربرد انواع گرانول نایلون چیست؟

یکی از دلایل اصلی روی آوردن به تولید این محصول تهیه مواد اولیه برای محصولاتی است که پلاستیک دارند. بازیافت پلاستیک و نایلون به شکل مجدد می‌تواند عاملی برای علاقه‌مندی تولید‌کنندگان محصولات پلاستیکی باشد. همچنین کیفیت گرانول مورد نظر در صنایعی همچون ساختمان‌سازی نیز محبوبیت دارد.

این مواد اولیه مقاومت بالایی در برابر فشار و تغییرات دمایی دارد. در واقع دلیل اصلی به کار بردن در تولید پنجره‌‌ها این مورد است. از دیگر کاربرد گرانول نایلون می‌توان روکش‌هایی که برای کابل برق هستند، دانست. در واقع دوامی که گرانول مورد نظر دارد، باعث مصرف کردن آن در تهیه آسفالت و بتن شده است.

 

آیا گرانول نایلون جزو مواد اولیه درجه یک محسوب می شود؟

برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید بدانید که مواد اولیه گرانول در درجه‌بندی کیفیت آن موثر است. اگر در تولید گرانول نایلون از مواد پتروشیمی به‌صورت مستقیم استفاده شود، درجه 1 خواهد بود. در بسیاری مواقع نیز در تولید گرانول از مواد پلاستیکی و ضایعات آن مصرف می‌کنند که دسته‌بندی درجه‌ای 2 یا 3 را نشان می‌دهد. در واقع مهم است اطلاع داشته باشید که خاصیت گرانولی در ضایعات پلاستیکی در دفعات متعدد مثل اولش نخواهد بود.

 

راهنمای خرید گرانول نایلون با کیفیت

گرانول به رنگ آبی تیره
خرید گرانول های پلاستیک و نایلون

برای این‌که از گرانولی با کیفیت بالا در تولیدات استفاده شود، باید به برخی از ویژگی‌های آن‌ها را توجه کرد. به‌این‌دلیل‌که نبود مواد اولیه با کیفیت هزینه‌های زیادی را برای تولید‌کننده ایجاد می‌کند. در واقع اگر خرید و کاربرد گرانول نایلون برای محصولی مهم باشد، به موارد ارائه شده در ادامه مقاله توجه خواهید کرد.

کیفیت رنگ گرانول‌ ها

وقتی برای خرید گرانول نایلون اقدام می‌کنید، حتما به رنگ و شفافیتی که دارد توجه کنید. این ویژگی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا کیفیت گرانول نایلون را نشان می‌دهد. زمانی‌که ناخالصی گرانول نایلون زیاد باشد، رنگ آن تغییر خواهد کرد و به کدر تبدیل می‌شود. در‌صورتی‌که شفاف بودن رنگ گرانول نشان‌دهنده مرغوبیت آن است.

ترک و حفره کمتر

اگر نیاز به این مواد اولیه دارید و از کاربرد گرانول نایلونی زیاد شنیده‌اید، در انتخاب آن دقت کنید. در واقع سطح گرانول یکی از معیارهای کیفیت آن است و باید به‌درستی به این موضوع توجه داشت. در‌صورتی‌که ترک و حفره کمتر در گرانول نایلون وجود نداشته باشد، کیفیت بالای آن را نشان خواهد داد.

استحکام و خواص مکانیکی گرانول

یکی از معیارهای کیفیت بالای گرانول نایلون ویژگی استحکامی موجود در آن است. در واقع این عامل باعث مصرف بیشتر گرانول در صنایعی می‌شود که مقاومت محصول حرف اول را می‌زند. استحکام یکی از ویژگی‌های مکانیکی مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان و صنایع است.

خرید از شرکت‌ های معتبر

همیشه برای هر خرید به دنبال فروشگاه‌هایی باشید که قابل اطمینان هستند؛ زیرا خرید مطمئنی را تجربه خواهید کرد. شرکت‌هایی که اعتبار بالایی دارند، محصولات با کیفیت‌تری را نیز ارائه می‌کنند. اگر فروشگاهی هدفش رضایت مشتری باشد، گرانول‌هایی را عرضه می‌کند که مرغوب هستند. بسیاری از شرکت‌های تولید‌کننده در زمینه گرانول بازیافتی برای به‌دست آوردن موقعیت‌های رقابتی بهتر در بازار از کیفیت این محصول کم نمی‌کنند.

در واقع مشتریان خود را نسبت به محصولاتشان وفادار نگه خواهند داشت. هر یک از مواردی که بیان شد، دید بهتری را برای شما نسبت به انتخاب یک گرانول با کیفیت ایجاد می‌کند. با در نظر گرفتن ویژگی‌ها در خرید گرانول نایلون صرفه‌جویی اقتصادی در زمینه تولید را به همراه خواهد داشت. برای هر یک از اهداف محیط زیستی و هزینه کمتر در نظر گرفتن این موارد مهم است.

 

matin-machinery-logo1-dark

برای سفارش انواع دستگاه اکسترودر از ماشین سازی متین و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

جمع بندی

برخی صنایع در تلاش هستند در کنار تولید محصولات با کیفیت صدمات کمتری را به محیط زیست وارد کنند. همچنین در قیمت نهایی نیز با به کار گرفتن مواد اولیه اقتصادی‌تر کاهش چشم‌گیری را داشته باشند. به‌علاوه کیفیت به کار گرفته شده نیز در تولید اهمیت دارد. همچنین در تولید بسیاری از محصولات گرانول نایلون به‌دلیل استفاده از ضایعات پلاستیکی محبوبیت زیادی را دارد. ویژگی‌هایی که گرانول در بازار دارد، دلیل مهمی برای بسیاری از شرکت‌ها است که آن را مصرف کنند.

 اگر در خرید گرانول نایلون تردیدی دارید یا سوالاتی برای شما ایجاد شده است، با کارشناسان سایت…… در تماس باشید. در واقع اطلاعات کاملی را در مورد کاربرد گرانول نایلون در اختیار شما قرار خواهند داد.

 ماشین سازی متین

سوالات متداول

  • آیا قیمت گرانول نایلون در کیفیت آن نقش دارد؟
    در بسیاری مواقع می‌توانید این ملاک را برای خرید محصول مورد نظر قرار دهید، اما همیشگی نیست. اگر از فروشگاه مطمئن خرید خود را انجام دهید، قطعا قیمت واقعی را برای شما در نظر گرفته‌اند. همچنین درجه‌بندی گرانول نایلونی نیز در قیمت آن موثر است. در واقع نوع درجه یک گرانول با قیمت بالاتری عرضه می‌شود.
  • آیا خاصیت گرانول در دفعات زیاد بازیافتی آن کاهش خواهد یافت؟
    در جواب به این سوال باید گفت که بله، این اتفاق می‌افتد. اگر این مواد اولیه چند بار باز تولید شوند، دیگر خاصیت اولین‌بار را نخواهند داشت. در واقع می‌توان گفت که کاربرد گرانول نایلون کاهش خواهد یافت. در واقع بیشتر گرانول‌هایی که در بازار وجود دارند، از بازیافت به دست آورده می‌شوند.
نوشته های مرتبط