021-91090598
تهران - ساوه، شهرک صنعتی زاویه
تهران - ساوه، شهرک صنعتی زاویه
021-91090598

آموزش کار با دستگاه اکسترودر

آموزش کار با دستگاه اکسترودر

دستگاه های اکسترودر دستگاه هایی هستند که  می توانند جهان را در آینده نزدیک از زباله ها پاک کرده و جهان پاکی را برای مان به ارمغان بیاورند، حتی بسیاری از افراد در ابتدا نسبت به آن شک داشتند، زیرا از نظر عمل کرد نسبته به سایر روش های بازیافتی بهتر عمل می کرد. از بدو ورد این دستگاه ها به یک فناوری کاملاً شناخته شده و بسیار دقیق تبدیل شده است، تا جایی که دستگاه های اکسترودر برای تولید انواع پلاستیک های مختلف در دسترس است. آموزش کار با دستگاه اکسترودر یکی از دغدغه های افراد در رابطه با این دستگاه ها است.

قسمت اکسترودر یکی از اجزای اصلی در تولیدات محصولات شما است و شما باید مطمئن شوید که از کیفیت ساخت لازم برای اجرای پروژه شما برخوردار است و ما در اینجا به شما کمک می کنیم بهترین مورد را انتخاب کنید. تا بهترین ارائه محصولات را نسبت به سایر رقبای خود داشته باشید.

در سراسر این راهنما، ما قصد داریم برخی از بهترین گزینه های اکسترودر موجود در بازار را پوشش دهیم تا بتوانید مورد مناسب را برای محیط کار خود پیدا کنید. کار با دستگاه های اکسترودر بسیار پیچیده نیست و به راحتی قابل آموزش است. بنابراین انتخاب بهترین مورد برای نیازهای خاص شما به دانش فنی نیاز دارد. درمورد اینکه در گره اکسترودر مناسب باید به دنبال چه چیزی بگردیم، کمک خواهیم کرد تا خرید شما را با ارزش تر کند تا کیفیت محصول تولیدی را بالاببرد.

محصولات پلاستیکی اکستروژن 

در شرکت ماشین سازی متین با تولید محصولات اکستروژن پلاستیکی سفارشی برای مشتریان خود، تجربه زیادی در صنعت پلاستیک داریم، از آنجا که محصولات ما به صورت سفارشی ساخته می شوند، ما مشتریان خود را از طریق فرایند خرید راهنمایی می کنیم، به آنها کمک می کنیم تا محصولات خود را انتخاب کنند و به بهترین کیفیت در محصول تولیدی خود دست یابند.

mahsulat-pelastiki-extrozhen
محصولات پلاستیکی اکستروژن

بخش عمده ای از کار برای تیم متخصص ما کمک به مشتریان در انتخاب محصولات اکستروژن پلاستیکی مناسب برای کار است  و به همین ترتیب، ما این راهنمای مفید را برای انتخاب بهترین اکستروژن برای پروژه شما آماده کرده ایم. تا بنا به محیط کاری خود بهترین انتخاب را داشته باشید و با کمترین هزینه در خرید دستگاه ها بیشترین تولید را داشته باشید.

انتخاب ماده مناسب برای محصول خود به منظور تضمین عملکرد آن و همچنین به حداکثر رساندن سودآوری آن، مهم است. بسیار مهم است که شما تمام جوانب چگونگی استفاده از محصول خود، محیطی که در آن کار می کند و سایر اجزای آن را داشته باشید. این ها هر کدام برای انتخاب یک دستگاه اکسترودر به تنهایی فاکتور مهمی هستند. ما باید برای راهنمایی به شما تمام اهداف شما را بدانیم تا بهترین مشاوره را برای خرید دستگاه های اکسترودر ارائه بدهیم.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در تعیین مناسب ترین محصولات اکستروژن پلاستیکی برای استفاده شما در نظر گرفته شود و این ها باید شامل برخی از موارد زیر باشد.

مقاومت و دوام

درک بارهایی که برای محصول شما اعمال می شود و سرعت اعمال آن ها بسیار مهم است. آیا محصول فشرده یا کشیده می شود؟ آیا تحت تأثیر ناگهانی خواهد بود و اگر چنین است مقیاس آن ها چیست؟ موارد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، سختی لازم، اصطکاک و مقاومت در برابر فشار است تا به بهترین نتیجه ممکن رسید.

moghavemat-va-davam-pelastik-ha
مقاومت و دوام پلاستیک ها

خواص محیطی

khavas-mohiti-polimer-ha
خواص محیطی پلیمر ها

محیطی که محصول شما در آن کار خواهد کرد نیز در انتخاب مواد مورد توجه شما خواهد بود. آیا مقاومت شیمیایی مهم است؟ آیا محصول تحت اشعه ماورا بنفش قرار خواهد گرفت؟ آیا نفوذ پذیری آب عاملی است یا اینکه محصول برای مطابقت با مقاومت الکتریکی یا استاندارد عایق مشخص مورد نیاز است؟ اینها همه مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. یا حتی محیط وکارخانه و گارگاه یا مساحت آن می تواند از عوامل تعیین کننده در انتخاب شما تولید کننده محترم باشد.

خواص حرارتی

دمایی که یک محصول در معرض آن قرار می گیرد، به طور چشمگیری در انتخاب پلیمر یا مواد افزودنی ممکن است در آن تأثیر بگذارد. چه دمای متوسطی اعمال خواهد شد و برای چه مدت و به طور منظم به افراط و تفریط رسیده است؟ یعنی دما بیشتر از حد مجاز شده است یا خیر؟ دمای مطلوب برای کار شما چقدر می تواند باشد؟  دمای اعوجاج گرما یا هدایت حرارتی ممکن است از عوامل مهم موثر بر عملکرد محصول باشد. تا محصول بیش از حد سفت یا شل نباشد و کیفیت خود را هنگام استفاده از دست ندهد.

حتی هنگام تولید و خروج از دستگاه اکسترودر دچار مشکلات نشود یهنی بیش از شل یا سفت نباشد در بعضی موارد، در کاربردهایی که ایمنی یک عامل است، مقاومت در برابر آتش و توانایی تولید ماده برای تولید دود ممکن است از عوامل اصلی در انتخاب آن ها باشد که توسط تولید کننده باید لحاظ شود.

انطباق قانونی

اکستروژن هایی که قرار است در محیط پزشکی یا در تماس با غذا استفاده شوند مشمول الزامات قانونی خاص هستند. قابلیت بازیافت یا شرایط دفع نیز ممکن است از ویژگی های اساسی در انتخاب ماده شما باشد. زیرا نممکن است موجب آلودگی فضای پزشکی آزمایشگاهی یا حتی آلودگی هایی را روی سطح غذا به وجود بیاورد.

می توان به جای انطباق قانونی از کلمه بهتری مانند استاندارد های ساخت و تولید مواد پلاستیکی  استفاده کرد. این استاندارد ها معمولا به گونه ای تنظیم می شوند که بعد از تولید و یا هنگام استفاده از محصول هیچگونه آلودگی محیطی را ایجاد نکنند. همچنین این عمل باعث حفظ کیفیت محصول تولیدی ما خواهد شد به گونه ای که هیچ شک و شبه ای برای ما پس از تولید به وجود آورد.

رعایت قوانین و استاندارد ها در تولید هر محصولی از الزمات کار تولید کنندگان است که باید حتما به آن توجه ویژه ای داشته باشند. 

ظاهر

رنگ پایانی، وضوح و تیرگی ممکن است برای عملکرد یا جذابیت محصولات شما حیاتی باشد. موادی را انتخاب کنید که با ظاهر محصول نهایی شما سازگار باشد. ممکن است برای مطابقت با تصویر برند یا قانون مصرف کننده به رنگهای خاصی نیاز داشته باشید، انتخاب مواد شما تأثیر بسزایی در موفقیت آنها خواهد داشت.

khavas-zaheri-pelastik
خواص ظاهری پلاستیک

معمولا سعی کنید که از رنگ های کدر در تولید محصولات استفاده نکنید و معمولا از تیره کمتر در تولید محصولات خود استفاده کنید تا محصول شما جذابیت بیشتری داشته باشد. اما باید توجه داشت که در بعضی از تولیدات مانند کیسه های زباله برای کسانی که کار تولید اکسترودر نایلون انجام میدهند استفاده از رنگ مشکی و آبی نفتی ضروری است.

البته این نکته نیز دارای اهمیت است که تولید کنندگان براساس نیاز مشتری های خود در هنگام تولید محصولات از رنگ های درخواستی آن ها استفاده کنند مانند کسانی که برای برند های منحصر به فرد خود درخواست تولید محصول را داده اند. 

آمیختگی اکستروژن 

در بعضی موارد، که به دو رنگ مجزا نیاز است یا درصورتی که یک محصول سفت و سخت به یک مهر و موم یا لولای انعطاف پذیر نیاز دارد، ممکن است مناسب ترین راه حل، یک اکستروژن مشترک از دو ماده باشد. از آنجا که خصوصیات چسبندگی و سازگاری مواد مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است، انتخاب مواد بسیار مهم می شود.

amikhtegi-dar-extrozhen
آمیختگی در اکستروژن

زیرا در صورت انتخاب و ترکیب غلط ممکن است محصول تولیدی از کیفیت مطلوب واقع نشود. یا به طور کلی مواد تولیدی از بین برود . که موجب هدر رفت هزینه های تولید شده و ضررهای را به تولید کننده وارد می کند. 

هزینه

هزینه های پلاستیک های مختلف کاملاً متفاوت است. پلیمرهای تجاری زیادی وجود دارند که هم رقابتی خواهند بود و هم نیازهای بیشتر برنامه های کاربردی برای اکستروژن را برآورده می کنند. اگر به خصوصیات حرارتی، الکتریکی یا مکانیکی بسیار خاصی نیاز باشد، تعدادی مواد مهندسی در دسترس است، گرچه این ها گران ترند. در برخی موارد، مواد پلاستیکی بسیار خاصی در دسترس است که برای پاسخگویی به نیازهای یک برنامه خاص طراحی شده اند. موادی را انتخاب کنید که با شرایط خاص شما مطابقت داشته باشد و از لحاظ تجاری به راحتی در دسترس باشد.

hazine-mavad-polimeri
هزینه مواد پلیمری

اینگونه هم هزینه تولید کمتر می شود هم با موادی که در دسترس تر هستند می توانید بیشترین تولید خود را بالا ببرید و از هرینه های احتمالی جلوگیری کنید. یکی از عواملی که به این کار کمک می کند داشتن مشتری هایی با درخواست های مشابه است تا بتوانید که به راحتی با استفاده از یک فرمولاسیون کار چند مشتری را به صورت همزمان و یا به نوبت انجام دهید.

در اینصورت خط تولید شما با یک فرمولاسیون خاص کارکرده و نیاز به تغییر فرمولاسیون ندارند اما همیشه تولید کنندگان به دنبال مشتری های جدیدتر هستند و برای تولید دست به فرمولاسیون های ترکیبی دیگری نیز می زنند که نسبت به سایرین می توان گفته که مشتری های بیشتر و همچنین تجربه ی بیشتری را کسب می کنند.

این تولید کنندگان به صورت معمول می توان گفت بیشتر با مشاورانی در زمینه تولید و ترکیب مواد مشورت می کنند و براین اساس در زمینه های دیگری از تهیه و تولید مواد فعالیت می کنند. پیشنهاد ما به شما نیز این است که در تولید محصولات با فرمولاسیون جدید حتما از مشورت افراد با تجربه استفاده کنید. شرکت می تواند تا جای ممکن در این زمینه ها به شما خدمات ارائه بدهد.

مواد اکستروژن پلاستیک

تنوع مواد اکستروژن پلاستیکی تقریباً بی حد است و با تولید پلاستیک های پیشرفته ای که می توانند جایگزین لاستیک، فلز و چوب شوند و از آلودگی بیشتر طبیعت جلوگیری کنند.

profile-pelastiki
پروفیل پلاستیکی

انتخاب بهترین مواد پلاستیکی برای اکستروژن سفارشی می تواند یک کار سخت باشد و نیاز به دانش داشته باشد، اما اگر می دانید از کجا شروع کنید می توانید به سرعت گزینه های خود را محدود کنید. که یک تجزیه اساسی از انواع مختلف پلیمرهای پلاستیکی و ترکیبات مورد استفاده برای اکستروژن و تقویت است که می تواند برای دستیابی به عملکرد مطلوب ایجاد شود.

انواع مواد اکستروژن پلاستیک

اگر می دانید کجا را جستجو کنید می توانید به سرعت تشخیص دهید که کدام مواد پلاستیکی اکستروژن برای کار شما مناسب است. ترموپلاستیک ها بر اساس در دسترس بودن تجاری و ساختار مولکولی آنها دسته بندی می شوند. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که درک کلی از ویژگی های مواد مورد نیاز برای برنامه خود داشته باشید و می توانید جستجوی خود را بر اساس دسته بندی محدود کنید.

طبقه بندی تجاری

از نظر تجاری، مواد اکستروژن پلاستیک براساس هزینه، سهم بازار و خصوصیات مواد در سه دسته کالا، درجه مهندسی و عملکرد بالا دسته بندی می شوند.

پلاستیک کالایی

پلاستیک های کالایی برای بیشتر کاربردها مناسب هستند و 90٪ کل کاربردهای ترموپلاستیک را تشکیل می دهند. آنها به راحتی در دسترس اند، و دارای پردازش آسان و کم هزینه ترین پلاستیک برای محصولات اکسترود شده هستند. نمونه هایی از پلاستیک های کالایی شامل پلی پروپیلن (PP)، پلی اتیلن (PE) و پلی وینیل کلراید (PVC) است.

پلاستیک های درجه مهندسی

pelastik-haye-daraje-mohandesi
پلاستیک های درجه مهندسی

پلاستیک های درجه مهندسی با ترکیبات منحصر به فرد از ویژگی ها برای بهبود عملکرد در کاربردهای خاص طراحی شده اند. نمونه هایی از پلاستیک های درجه مهندسی شامل الاستومرهای ترموپلاستیک (TPE)، پلی کربنات (PC)، پلی آمید (PA یا نایلون) و اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) است.

پلاستیک با کارایی بالا

پلاستیک های با کارایی بالا به منظور تأمین نیازهای عملکرد بالا در محیط های سخت، دارای ویژگی های مکانیکی و  یا حرارتی استثنایی هستند. این ها از گرانترین پلاستیک ها هستند، بنابراین معمولاً برای کاربردهای ویژه با حجم کم و خاص ذخیره می شوند.

تا زمانی که سفارش های شرکت  شما برای سفارش های پلاستیک خاصی نیست می توانید با یک فرمولاسیون برای چندین شرکت پلاسیتک تولید کنید. سایر تولیدات می توانند بسیار چشمگیر باشند، اما گران ترند. پلاستیک های کالایی متناسب با اکثر کاربردهای اکستروژن پلاستیک می توانند ترکیب یا تقویت شوند.

طبقه بندی مولکولی

در واقع تمام پلیمرهای پلاستیکی ترکیبی از دو ساختار مولکولی، بی شکل و بلوری هستند. نسبت های آن ها در حین پردازش کمی تغییر خواهند کرد، اما یک ساختار معمولاً ثابت باقی می ماند.

tabaqe-bandi-molkoli-pelastik
طبقه بندی مولکولی پلاستیک

زنجیره های مولکولی در پلیمرهای آمورف نسبتاً بهم ریخته و هنگام فشار یا کشیدن پلیمر آزادانه حرکت می کنند. این به پلیمر انعطاف پذیری، کشش و مقاومت آن را در برابر ضربه افزایش می دهد. پلیمرهای آمورف دارای انقباض کم هستند و می توانند تحمل بیشتری داشته باشند. آن ها همچنین مقاومت خوبی در برابر ضربه و در برابر حرارت متوسط ​​از خود نشان می دهند، اما به طور کلی مقاومت کم و مقاومت شیمیایی ضعیفی دارند.

کریستالی

زنجیره های مولکولی موجود در پلیمرهای کریستالی بسیار مرتب و در جای خود قفل شده اند. این به پلیمر مقاومت و استحکام عالی می بخشد. پلیمرهای کریستالی تمایل به انقباض بالایی دارند بنابراین نگه داشتن تلرانس های تنگ ممکن است دشوار باشد. آن ها مقاومت و استحکام بالایی در برابر مواد شیمیایی و گرما از خود نشان می دهند، اما به طور کلی مقاومت ضعیفی در برابر ضربه دارند و انقباض بالایی از خود نشان می دهند.

اختصارات مواد

ekhtesarat-mavad-polimeri
اختصارات مواد پلیمری
  • PE – پلی اتیلن
  • PP – پلی پروپیلن
  • PVC – پلی وینیل کلراید
  • درجه مهندسی
  • TPE – الاستومر ترموپلاستیک
  • PA – پلی آمید (همچنین به عنوان نایلون شناخته می شود)
  • PC – پلی کربنات
  • ABS – اکریلونیتریل بوتادین استایرن

ما به عنوان مشاور به شما تولید کنندگان این پیشنهاد را می دهیم  که با توجه به عمل کرد اکسترودر و در نظر گرفتن مواد اولیه به نتیجه برسید که کدام ماده برای برنامه اکسترودر شما بهترین است.

تقویت کننده ها، پرکننده ها و مواد افزودنی

تقریباً همه پلاستیک های اکستروژن را می توان با تقویت کننده ها، مواد پرکننده و مواد افزودنی تقویت کرد تا به خواص مواد مطلوب برسد و یا هزینه را کاهش دهد.

تقویت کننده ها

پلیمرها را می توان با افزودن فیبرهای خاص به ماتریس پلیمر، یا در خارج با همزدن آن با ماده دیگر، تقویت کرد.

تقویت فیبر

الیاف تقویت کننده مانند الیاف شیشه و الیاف کربن را می توان به ماتریس پلیمر اضافه کرد تا به طور قابل توجه ای خواص مکانیکی و حرارتی مواد پلاستیکی اکسترود شده را بهبود بخشد. این متداول ترین روش تقویت کننده است و برای ساختن اکستروژن های پلاستیکی استفاده شده است که می تواند در بسیاری از کاربردها از فلز عملکرد بهتری داشته باشد.

هنگام جهت گیری الیاف در همان جهت، همانطور که اکستروژن با جریان مداوم در یک جهت انجام می شود، مقاومت کششی، مقاومت فشاری و استحکام کامپوزیت پلیمر به طور قابل توجه ای افزایش می یابد. علاوه بر این، الیاف تقویت کننده همچنین ثبات حرارتی را بهبود می بخشد و انقباض و پارگی بین مواد را کاهش می دهد.

پرکننده ها

پلیمرهای پلاستیکی را می توان با مواد معدنی، فلزات و یا سایر پلیمرها پر کرد تا هزینه ها را کاهش داده و یا عملکرد را افزایش دهد که از مقرون به صرفه ترین روش ها برای تولید این مواد است.

پرکننده های Extender

پرکننده های اکستندر از قیمت پلاستیکی ارزان تر هستند و به معنای واقعی کلمه استفاده از پلیمری را که به آن اضافه شده است را افزایش می دهد، بنابراین هزینه کلی ترکیب را کاهش می دهد. نمونه هایی از پرکننده های اکستندر شامل کربنات کلسیم، سیلیس و خاک رس است.

پرکننده های کاربردی

پرکننده های کاربردی گامی فراتر از پرکننده های اکستندر است و علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، عملکرد را نیز افزایش می دهد به عنوان مثال، پرکننده های رسانا مانند کربن، گرافیت و آلومینیوم می توانند ضمن کاهش هزینه، رسانایی الکتریکی و حرارتی را بهبود بخشند

مواد افزودنی

هر ماده ای که تقویت کننده یا پرکننده محسوب نشود، ماده افزودنی محسوب می شود. این ها مواد ویژه ای هستند که خاصیت خاصی را بدون افزودن مقدار زیاد، تقویت یا معرفی می کنند.

انتخاب یک ماده اکستروژن پلاستیک

اولین گام در انتخاب یک ماده تعیین درجه پلاستیک برای کار اکسترودر است. مگر اینکه برنامه شما در برای کار متفاوت باشد، از پلاستیک های درجه کالایی شروع کنید. در مرحله بعد، تصمیم بگیرید که کدام ساختار مولکولی، آمورف یا کریستالی، خواص مورد نظر شما را فراهم کند. در آن دسته، پلاستیکی را انتخاب کنید که متناسب با کاربرد شما باشد. به یاد داشته باشید، بیشتر پلاستیک ها می توانند با مواد افزودنی تقویت، پر یا تقویت شوند.

برای بهترین استفاده از دستگاه اکسترودر خود و یا در مورد بهترین انتخاب مواد خود پیشنهاد شرکت ماشین سازی متین این است که با مشاوران در این زمینه و افراد با سابقه در تولید محصولات اکستزودر مشورت کنید. آنها می توانند پیشنهادهایی را برای بهینه سازی مواد به شما ارائه دهند که باعث صرفه جویی در هزینه های  اضافی و بهبود عملکرد دستگاه شما شوند.

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام محصول اکستروژن پلاستیک برای پروژه شما مناسب است، نترسید! در شرکت ماشین سازی متین راهنمایی مشتریان در مراحل طراحی و ساخت و ایجاد راه حل های سفارشی، بخشی از کار است. با ارائه آخرین امکانات موجود در سایت ما، و یک تیم متخصص در امر مشاوره، ما می توانیم در تولید طرح ها و درخواست های مواد به شما کمک کنیم تا مطمئن شوید که اکستروژن مناسب برای نیازهای خود را دریافت می کنید.

آموزش کار با دستگاه اکسترودر

هنگامی که  یک دستگاه اکسترودر تحویل مشتری می‌شود. در مورد دستگاه های مختلف شرکت هم درمورد نصب نیرو اعزام می‌کند تا دستگاه را نصب و راه اندازی کنند  و به طور کامل تحویل مشتری دهد و معمولا به صورت یک روز کاری به مدت 8 ساعت به خریداران دستگاه و اپراتور ها آموزش کار با دستگاه اکسترودر می‌دهند و حتی اگر درخواست آموزش بیشتری نسبت به مطالب گفته و آموزش داده شده داشته باشند شرکت برای آموزش مجددا نیرو اعزام خواهد کرد برای تایم های طولانی اما معمولا پیشنهاد می شود که از نیروی کاری و اپراتور هایی که با دستگاه در گذشته کار کرده اند و آشنایی کامل را با انواع دستگاه ها دارند استخدام و استفاده شود.

آموزش کار با دستگاه اکسترودر
آموزش کار با دستگاه های اکسترودر

زیرا آموزش کامل در حد یک یا دو روز برای دستگاه های گرانول معمولا کار بسیار مشکلی است و به این راحتی نیست که در تایم محدود و کم یک روزه به صورت کامل  این آموزش انجام شود بنا براین شرکت ماشین سازی متین پیشنهادی که برای خریداران دارد این است که حتما از یک اپراتور حرفه ای یا نیمه حرفه ای با سابقه کار با دستگاه های اکسترودر را دارد استفاده کند.

در مورد مشاوره دادن برای دستگاه هایی که توسط شرکت ماشین سازی متین ساخته نشده و مشاوره در مورد کسانی که برای اولین بار یک دستگاهی را تهیه می کنند و نمی دانند که از چه دستگاهی برای بهره وری بهتر استفاده کنند، چه چیز هایی را استفاده کنند چه توانی را استفاده کنند ما معمولا آموزش دستگاه اکسترودر و خدمات مشاوره ای را برای این دسته از تولید کنندگان عزیز انجام می دهیم.

نحوه انتخاب ماشین آلات اکستروژن پلاستیک

در ایران تعدادی کارخانه ماشین سازی اکسترودر در سراسر جهان وجود دارد. وقتی می خواهید یک کارخانه تاسیس کنید، برای این که بهترین انتخاب خود را داشته باشید پیشنهاد ما به عنوان تولیدکننده این است که به خدمات ارائه شده توسط شرکت و مشاوره ای آن ها دقت کنید.

شرکت ماشین سازی متین همیشه قصد داشته است که بهترین خدمات را برای مشتریان خود ارائه بدهد و از این رو سعی داریم در ادامه مقاله به بررسی ماشین آلات تولید اکسترودر پلاستیک بیندازیم تا انتخاب بهتری را داشته باشید. 

ما باید تحلیل کنیم که محصول ما باید چه باشد؟ نام تولید چیست؟ چه ماده ای ساخته شود؟ چه دقتی؟ چه اندازه ای ؟ و چه تعداد رایانه در هر 24 ساعت / روز نیاز دارید. (دستگاه معمولاً 7 * 24 ساعت کار می کند) البته به میزان کارکرد دستگاه باید مراقبت از آن ها نیز افزایش پیدا کند، تا دستگاه طول عمر مفیدتری داشته و قطعات اصلی و جانبی آن به راحتی خراب نشوند؟

اکسترودر

پس از آنکه محصولات خود را تجزیه و تحلیل کردیم، باید تأیید کنیم که انواع اکسترودر برای تولید محصولات ما چیست. ما می توانیم درک کنیم پیچ و بشکه که قلب و قطعه ی اصلی یک دستگاه اکسترودر هستند. در صورتی که اگر پلاستیک به طور مساوی ذوب شود، و یا اگر پلاستیک به طور مساوی و با اکسترود خارج شود، می تواند چند کیلوگرم پلاستیک را ذوب کند. تا در تصمیم گیری ما در مورد میزان تولید تاثیرگذار باشد و ما قطعات را براساس نیاز مان انتخاب کنیم.

سپس موتورها، یک موتور خوب پایدار است و به اندازه کافی قدرت دارد، برخی از مشتریان دستگاه بدی را خریداری می کنند اما متوجه می شوند دستگاه می تواند قدرت کافی برای کار داشته باشد.

پس باید در انتخاب موتور دستگاه حتما با دقت عمل کنیم درست است که در صورت گفته شده انتظارات شما را به عنوان تولید کننده برآورده می کند اما ممکن است در آینده دور یا نزدیک از انتخاب خود پشیمان شوید پس بهتر است بهترین انتخاب خود را در ابتدای کار داشته باشید و از هزینه های احتمالی که در آینده ممکن است برای شما به وجود بیاید جلوگیری کنید. باز هم بهترین روش برای انتخاب یک موتور خوب می تواند استفاده از مشاوران پیش قدم و با سابقه در این عرصه باشد.

اکسترودر ها دارای 2 نوع هستند: اکسترودر تک پیچ، اکسترودر دو پیچ

اکسترودر تک مارپیچ

اکسترودر تک پیچ یا تک ماردون برای بازیافت هایی با حجم کم استفاده می شود دارای 5 قسمت اصلی است که هر کدام می توانند به عنوان عنصری تعیین کننده در عملکرد یک اکسترودر باشند.(در بخش اکسترودر ها در مقاله اکسترودر تک مارپیچ یا تک ماردون پرداخته شده است.) سیستم محرک، سیستم خوراک، سیلندر (سیلندر مارپیچ ، پوسته و سیستم های گرم‌کننده(، مجموعه دای و هد، سیستم کنترل 

 و یکی از ویژگی‌های مهم این نوع از اکسترودر ها نیز نسبت L/D آن ها است که با خروجی اکسترودر نسبت مستقیم دارد. 

اكسترودر دو ماردونه

 در سال‌هاي اخير استفاده از اكسترودرهاي دوماردونه افزایش یافته است . اکسترودر دو ماردونه در داخل محفظه داغ اكسترودر حركت چرخشي دارند، این اکسترودر ها نسبت به میزان خروجی خود در تولید با اکسترودر های تک ماردون متفاوت هستند.(برای مطالعه بیشتر می توانید به مطلب اکسترودر های دو ماردون در همین سایت مراجعه کنید.) 

قالب 

یکی از قطعه های مهم یک اکسترودر قالب  آن است، قالب های خوب می توانند شکل و دقت را تضمین کنند. به طوری که با داشتن یک قالب مناسب می توانید محصول خود را  به بهترین شکل و کیفیت بدون هیچگونه پستی و بلندی تولید کنید. هر چه قالب دقیق تر باشد محصول نهایی از کیفیت بالاتری برخوردار می شود از این رو باید بهترین نوع قالب را برای یک دستگاه اکسترودر انتخاب کنید تا بعد ها دچار مشکل خاصی برای محصولات تولیدی نشوید.

مخزن خنک کننده

هنگامی که محصولات از قالب اکسترودر خارج می شوند، دارای درجه حرارتی بالا و مقداری نرم اند. ما باید آن را خنک کنیم و فرم را اصلاح کنیم تا به بهترین شکل خود در بیایند. این جا یک دستگاه اکسترودر می تواند  دارای 2 نوع خنک کننده باشد خلا و آب که هر کدام می توانند به خنک کردن مواد کمک کنند.

آموزش کار با دستگاه اکسترودر و مخزن خنک کننده
مخزن خنک کننده مواد

باید به این نکته در انتخاب خنک کننده ها توجه نمود که محصولات مختلف به خنک کننده های مختلف نیاز دارند. شما می توانید در هنگام خرید یک دستگاه اکسترودر از فروشنده دستگاه بخواهید که راه حل مناسبی را برای محصولات مختلف طراحی کند و به شما ارائه دهد تا دچار مشکات ثانویه در مرحله خنک کردن مواد نشوید.

در مرحله آخر نیز باید  محصولات را باید با سرعت یکنواخت، ثابت و یکسان  از دستگاه اکسترودر خارج کنید تا محصول نهایی را به بهترین شکل و کیفیت به دست مشتری های خود برسانید. برای این کار تمامی مراحل بالا باید به بهترین نحو خود اجرا شوند تا یک محصول کامل و با کیفیت از هر لحاظ تولید شود. 

اگر بخواهیم فعالیت یک دستگاه اکسترودر را خلاصه کنیم می توانیم به عملکرد زیر برسیم به این گونه که:

خط تولید پلاستیک اکستروژن : اکسترودر + قالب + مخزن خنک کننده + حمل و نقل + برش 

 

چه چیزی را باید در انتخاب ماشین اکسترودر مدنظر قرار دهیم؟

در ادامه به بررسی نکاتی که در هنگام انتخاب این دستگاه نیاز دارید، پرداخته ایم.

سهولت استفاده و ادغام

دستگاه اکسترودر پلاستیک اغلب به عنوان بخشی از مجموعه ای از ماشین های متصل به پایین دست کار می کند. بنابراین، گزینه های یکپارچه سازی شده توسط اکسترودر، به عنوان بخشی از خط تولید شما، برای عملکرد اکسترودر از اهمیت اساسی برخوردار است.

شرکت ماشین سازی متین ویژگی های مختلفی را می تواند برای شما تولید کنندگان عزیز فراهم کند که ادغام و کارکرد هر دستگاه اکسترودر را آسان می کند مانند برخی اتصال صنعتی که به شما این امکان را می دهد تمام خط تولید اکسترودر های خود را به راحت ترین شکل موجود کنترل کنید. این عمل باعث می شود که اپراتور ها نیز به آسانی روش کار با دستگاه های اکسترودر را یاد بگیرند و دچار مشکلات پیش بینی نشده در هنگام عملیات اکسترودر نشوند.

شرکت ماشین سازی متین با توجه به سابقه درخشانی که در تولید انواع دستگاه های اکسترودر دارد، در ساخت اکسترودرهای جدید با فناوری های جدید و  کیفیت بالا نیز تخصص دارد و می تواند در به روزرسانی یا نوسازی اکسترودر موجود شما کمک کند و آموزش کار با دستگاه اکسترودر را به طور کامل در اختیار شما بگذارد.

سیستم تغذیه مواد درایو مستقیم

در دستگاه های اکسترودر پی وی سی دو پیچ، از سیستم تغذیه مواد درایو مستقیم به جای سیستم دوز منظم استفاده می شود. دوز مستقیم درایو تغذیه اکسترودر را با مقدار دقیق مواد در فشار ثابت تضمین می کند. این نتایج به بهره وری و خروجی دائمی اکستروژن و همچنین حفظ کیفیت محصول و خصوصیات فیزیکی کمک می کند.

ساخت، اجزا و قطعات با کیفیت بالا

نکته بسیار مهمی که باید در هنگام انتخاب دستگاه اکسترودر پلاستیک جستجو کرد این است که آیا از اجزای با کیفیت تولید کنندگان به روز دنیا در این  صنعت مانند شرکت های معروف اروپایی، آسیایی و آمریکایی استفاده می شود یاخیر؟ این همیشه یک مزیت تولید کننده دستگاه های اکسترودر نسبت به سایر شرکت ها است، استفاده از اجزای با کیفیت تضمین می کند که قطعات یدکی در دسترس هستند و امکان سرویس دهی آسان و عملکرد بالا را تضمین می کنند.

به نکته ی دیگری که باید هنگام خرید یک دستگاه اکسترودر می شود به آن توجه کرد موجود بودن قطعه ی یکی آن در بازار است با توجه به شرایط کشور ما و  تحریم های وارد شده باید قطعا به این موضوع دقت نظر داشت تا در صورت خرید یک دستگاه از موجود بودن قطعات یدکی آن در بازار مطلع شد. شرکت ما در هنگام فروش دستگاه های خود علاوه بر گارانتی برای قطعات، خدمات پس از فروش نیز ارائه می دهد که می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید.

پیچ اکسترودر، بشکه و گیربکس

مهمترین قسمت های دستگاه اکسترودر لوله پلاستیکی پیچ، بشکه و جعبه دنده هستند که اجزایی هستند که بیشترین کار را می کنند یا بیشترین تماس محصول را دارند و در معرض فرسودگی حرارتی و مکانیکی هستند. پس باید در هنگام خرید به این قسمت ها توجه ویژه داشت تا عمر مفید دستگاه خود را افزایش داد. 

معمولا برای ساخت پیچ و بشکه دستگاه های اکسترودر از قطعات تخصصی دو فلزی یا نیتراته استفاده می شود، اطلاع از جنس پیچ و بشکه ما را از عملکرد قابل اعتماد و قابل پیش بینی دستگاه اکسترودر، طول عمر طولانی  اکسترودر و حتی در کاربردهای چالش برانگیز دستگاه برای مواد خاص خاطر جمع  می کند و نگرانی هایی را که ممکن است به وجود بیاورد را کاهش می دهد.

گیربکس، جعبه دنده

گیر بکس یک دستگاه موتور محرکه یک دستگاه اکسترودر است. در هنگام خرید یک دستگاه باید به توان گیربکس و نوع جعبه دنده ی دستگاه توجه ویژه ای داشت تا از توان تولیدی دستگاه، از، دوام و قوام اکسترودر اطمینان حاصل کرد. اکسترودر دارای جعبه دنده است  و انتخاب شما می تواند از موتورهای مختلف موجود در بازار داخلی باشد . نکته حائز اهمیت در انتخاب گیربکس و جعبه دنده توان تولیدی دستگاه و همخوانی آن با سایر اجزای اکسترودر های دستگاه است.

اجزای الکترونیکی

استفاده از اجزای الکتریکی با کیفیت برای کارکرد دستگاه اکسترودر پلاستیک بسیار مهم است. این کارکرد خوب، تعویض قطعات مدولار، عیب یابی آسان و خرابی تعمیر و نگهداری را تضمین می کند و خیال تولید کننده را از بسیاری جهت راحت می کند که بدون داشتن مشکلی در اجزای الکترونیکی به کار تولید خود بپردازد. معمولا در هنگام خرابی یک دستگاه اکسترودر اولین قسمتی که مورد بررسی و واکاوی قرار می گیرد اجزای الکترونیکی دستگاه است که مانند رگ های دستگاه اکسترودر عمل می کند و وظیفه برق رسانی را به عهده دارد.

شرکت ما از قطعات الکترونیکی با کیفیت بالا از مارک های صنعتی درجه یک استفاده می کند و این اطمیننان را به شما می دهیم که هیچگونه قطع شدگی در دستگاه در صورت بازید و وارسی دستگاه به زودی پیش نیاید. دستگاه های اکسترودر ما از آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی در عناصر گرمایش سرامیکی برای بشکه استفاده می کنند. ما اطمینان می دهیم که اکسترودرهای ما قابل اطمینان و کارا هستند، در عین حال قابل استفاده و با یاد گیری آسان برای استفاده شما تولیدکنندگان گرامی هستند تا با یک اپراتور بتوانید دستگاه خود را  اداراه  کرده و مورد بهره برداری قرار دهید .

همانطور که در این مقاله گفته شد شرکت ما برای راه اندازی و آموزش دستگاه اکسترودر به شما خریداران عزیز خدماتی را برای آموزش و اپراتورینگ دستگاه به صورت آموزش کار در یک روز کاری و در صورت نیاز در چندین مرحله و چندین روز انجام می دهد تا زمانی که شما از یادگیری دستگاه خود آسوده شده و  با خیال راحت به کار با آن بپردازید.

ما تخصص لازم را برای یافتن و ساخت سفارشی ماشین اکسترودر مناسب برای تجارت شما تولید کنندگان عزیز فراهم می کنیم. با یکی از مشاوران فروش ما تماس بگیرید تا از هر آنچه در مورد دستگاه های اکسترودر می دانید مطلع شوید.

 

دریافت مشاوره و ارتباط با ما

ماشین سازی متین هنر ساز در تلاش است با ارائه مشاوره و خدمات بهینه در زمینه گسترش صنایع و آموزش کار با دستگاه اکسترودر، کمک اندکی به صنعتگران و تولید کنندگان کشور نماید. شما می توانید با برقراری ارتباط با یکی از راه های زیر، از مشاوره بهره مند شوید تا انتخابی مطمئن تر، آگاهانه تر و بدون پیش آمدن هیچ مشکلی در آینده داشته باشید. 

سیستم پشتیبانی مجازی روزانه بررسی و رسیدگی می گردد. برای ارتباط به صورت ایمیل نیز حداکثر تا ۱۲ ساعت پاسخگو شما هستیم.

  • شماره تماس:  09125354428
  • ارسال ایمیل: info@matinmachinery.com
  • آدرس: جاده قدیم قم، قاسم آباد، جنب پارک سلامت، پلاک ۵، کاخانه ماشین سازی متین هنر ساز

ماشین سازی متین

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *