021-91090598
تهران - ساوه، شهرک صنعتی زاویه
تهران - ساوه، شهرک صنعتی زاویه
021-91090598

دستگاه کاتر واتر رینگ

cutter-water-ring

مشخصات فنی فیلتر هیدرولیک اکسترودر (کلگی)

دینام کاتر

4 اسب 1400 دور

اینورتر

5,5 اسب 1400 دور

دینام سانتریفیوژ

5,5 اسب 1400 دور

دینام پمپ آب

3 اسب 1400 دور

ویبراتور

400 کیلو ضربه

بدنه

استیل 304 ضد زنگ

ویژگی های بارز دستگاه کاتر واتر رینگ

  • دانه بندی منظم گرانول
  • برش دقیق مواد

تنظیم سرعت حرکت آب ، سرعت چرخش کاتر و زاویه قرارگیری تیغه های کاتر از نکات کلیدی این دستگاه می باشد. اگر به هر عنوان این هماهنگی به هم بخورد گرانول های تولیدی بیش از حد کوچک و یا بزرگ و یا به هم چسبیده و کلوخه ای می شوند.

نکته حائز اهمیت بعدی طراحی کانال های خروجی مسیر آب واتر رینگ است، در صورتی که طراحی این کانال ها درست نباشد سبب برخورد های نامناسب آب با صفحه خروجی مواد و کاهش شدید دما در خروجی مواد و ایجاد تنش های پسماند می گردد، همچنین در صورتی که طراحی این کانال ها درست نباشد و مسیر دوران و خروج آب را مختل سازد سبب گیر کردن مواد و یا برخورد های نامناسب مواد با یکدیگر و تشکیل گلوله ای از مواد در قسمت خروجی واتررینگ را سبب می شود.

طراحی مناسب و کم کردن میزان اتلافات مکانیکی سبب شده است که کمترین فشار به دستگاه اکسترودر وارد شود در نتیجه سبب افزایش طول عمر دستگاه و کاهش مصرف برق آن نسبت به رقیب های خارجی خود شده است، همچنین استفاده از فلز آلیاژی استیل زنگ نزن 304، سبب عدم زنگ زدگی دستگاه در برابر آب گرم شده که این امر عمر کارکرد بسیار بالایی را برای دستگاه به ارمغان آورده است. گردش آب علاوه بر اینکه وظیفه حمل گرانول ها را انجام می دهد باعث خنک کاری و جلوگیری از چسبندگی گرانول نیز می شود. بنابراین با استفاده از بلبرینگ و کاسه نمد های مرغوب و دقت در ساخت قطعات و رعایت استاندارد های جهانی کاتری تولید می شود که علاوه بر دقت و سرعت از طول عمر بالا نیز برخوردار باشد.

دستگاه کاتر واتر رینگ
دستگاه کاتر واتر رینگ

اکسترودر با سیستم واتر رینگ

روش های برش و قطعه سازی مواد پس از مرحله اکستروژن همیشه قابل توجه صنعت بازیافت پلاستیک بوده است. به گونه ای که روش های متعددی برای اینکه کار طراحی و پیاده سازی شده است. زیرا یکی از مهم ترین مراحل در تولید گرانول با مزیت ها و کمیت های یکسان مرحله برش می باشد. از جهتی کاتر بایستی با سرعت خروجی مواد هماهنگ بوده تا اندازه های یکسانی با هم داشته باشند. در صنایع مختلف برای این مرحله راه کار های متعددی من جمله کاتر واتر رینگ و اکسترودر با سیستم واتر رینگ طراحی و اجرا شده است. در ادامه برخی از این روش ها را شرح خواهیم داد.

 

matin-machinery-logo1-dark

برای سفارش انواع دستگاه اکسترودر از ماشین سازی متین و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

عملکرد دستگاه کاتر واتر رینگ

کاتر واتر رینگ با استفاده از فشار و جریان گردشی آب در داخل استوانه ای از آب، مواد بریده شده توسط کاتر را به خارج از کاتر هدایت می کند. اما برای بعضی شاید سوال به وجود آید که چرا بایستی از فشار و حلقه آب استفاده شود. جواب اینجاست که دانه های گرانول در صورت خشکی یکجا جمع می شوند. برای هدایت به مرحله های بعدی می بایست طی جریان مشخصی از فضای کاتر خارج شوند. در غیر این صورت به یکجا انباشته شده و تلنبار می گردند. حتی این امر با وجود آب با فشار کم نیز گاهی اوقات رخ می دهد که نشانگر اهمیت وجود آب در فرآیند برش می باشد.

مزیت کاتر واتر رینگ زمانی مورد توجه قرار می گیرد که خروجی مواد از فیلتر با آب در حال گردش در ابتدا برخورد ندارد. سپس در زمان بریده شدن در داخل آب افتاده و حرکت می کند. اما این دستگاه برای کارایی و سهولت بیشتر در دو مدل ساخته شده است. معمولا در شناخت کلامی به آن کاتر آندر واتر گفته می شود. بین این دو مدل تفاوت اندکی وجود دارد که در پایین آن را شرح می دهیم.

 

کاتر آندر واتر

کاتر آندر واتر نیز از لحاظ کارایی کاملا شبیه به کاتر آندر واتر می باشد. اما از کاتر آندر واتر معمولا برای برش پ پ یا همان پلی پروپیلن استفاده می شود. ولی یک تفاوت کوچکی که آندر واتر داراست آن هم برخورد آب در ابتدای امر برش با گرانول می باشد. یعنی مواد پس از خروجی از فیلتر، مورد برخورد با فشار مستقیم آب هست.